שיווק זו לא מילה גסה – RoshBiz – פורטל עסקים בראש העין
תפריט

שיווק זו לא מילה גסה

שיווק העסק הוא משהו שצריך לעשות באופן עקבי. אם אתם רוצים להמשיך להגיע לקהלים חדשים/לגידול הבא שלכם/לקבל יותר לקוחות – אתם צריכים "להגיש" את העסק שלכם ללקוחות הפוטנציאליים.


בונים מותג חזק

בונים מותג חזק

רוצים לבנות מותג חזק? שיווק צריך להיות הבסיס שלכם.

מידי יום אני שומעת מבעלי עסקים שאלות שעוסקות בתחום השיווק:
איך ניתן לשווק את העסק שלי?
באיזה כלי כדאי לי להתמקד?
איך אשיג תוצאות טובות?
מאחר ומדובר באסטרטגיה שיווקית, אני לא יכולה לענות על כל השאלות, אבל אני יכולה לכוון אתכם למשימות שכדאי לעשות
לפני בחירת כלי ההפצה, על מנת לקבל את התוצאות הטובות ביותר עבור העסק שלכם.

לפניכם 5 משימות שיווק מומלצות, שאני עובדת לפיהם באופן קבוע:

1. תכנון
הוא אמנם החלק של לפני השיווק, אבל מדובר בחלק חיוני מאוד ואסור להתעלם ממנו.
ברגע שיש תכנית – פעולות השיווק נעשות קלות הרבה יותר.
בדיוק כמו שימוש במפה לפני טיול, אתם צריכים לדעת לאן אתם הולכים לפני שאתם מגיעים לשם!

תתחילו בתכנון המטרות שלכם לחודש. תכינו רשימה, תהיו ספציפיים ותציינו מה אתם רוצים להשיג.
לדוגמה, מטרת העל שלי היא: השקת מוצר, שירות או תכנית.

על מנת להוציא לפועל את מטרת העל שלי, דרכי השיווק שלי הן:
* קבלת X עוקבים חדשים בפייסבוק
* מסע פרסום חדש שיקדם את קו המוצרים החדש
* עיצוב מיתוג חדש עבור נקודות המגע של הלקוחות הפוטנציאלים
* הגדלת רשימת תפוצת הניוזלטר ב -25%
* יצירת X מבקרים ייחודיים באתר
* קבלת X לקוחות חדשים משלמים
* בניית קמפיין קידום ממומן לפני חג (יום האהבה, יום המשפחה, פסח)
* ארגון יום לקוחות כדי לקבל הפניות מלקוחות קיימים
* יצירת עמוד נחיתה ספציפי
* וכך הלאה


הכנתם רשימה, מצוין. זה הזמן להתמקד ב – 1-2 מטרות עיקריות (בעיקר על מנת להישאר על המסלול ולא להתפזר)
הגיע זמן התכנון שיתרכז סביב המטרות העיקריות:
לדוגמה, אם בחרנו במטרה 1 והיא: לקבל 100 עוקבים חדשים בפייסבוק, תכנית השיווק שלי אמורה להיראות כך:
* שיתוף give away בפייסבוק
* בקשה מהחברים בפייסבוק לאהוב את הדף שלי ולשתף אותו.
* שליחת אימייל לרשימת התפוצה שלי על מנת לעודד את הקוראים לעקוב אחרי ולשתף את החברים שלהם.
*הפעלת קמפיין קידום ממומן (מודעת פייסבוק)

2. מדיה חברתית
המדיה חברתית הפכה לכלי פנומנאלי עבור בעלי עסקים, בכדי ליצור קשר עם הלקוחות הפוטנציאליים שלהם.
תהיו שם, תספקו תוכן ענייני ותהיו עקביים. (לא מוצאים זמן או אין לכם את היכולת, תדברו איתי, אבל אל תוותרו)
אל תשכחו את כלל האצבע: 80/20 – 80% מהפרסום יהיה תוכן בעל ערך עבור הקהל שלכם
ו – 20% יהיה תוכן שיווקי, שיקדם את העסק שלכם.

3. פרסום ממומן
קדמו את תכנית המטרה גם בקידום ממומן. בפייסבוק, באינסטגרם ואפילו בפינטרסט. כך תגיעו לקהל גדול יותר.

4. שיווק באמצעות ניוזלטר
את הצעד הראשון הלקוח הפוטנציאלי כבר עשה ונרשם לרשימת התפוצה שלכם. מדובר בלקוח שהוא "חם" יחסית.
הוא ראה אתכם במדיות השונות, אהב את מה שאתם עושים והחליט להירשם לרשימת התפוצה שלכם,
אולי אפילו רק בכדי להישאר מעודכן.
תנו ללקוחות הפוטנציאליים איזה שהוא תמריץ בתמורה וצרו הזדמנויות חדשות.

5. סקירה
בסוף החודש אל תשכחו לבצע סטטיסטיקה.
תסתכלו על המספרים ותבחנו מה נעשה במשך 30 הימים האחרונים ומה התוצאות:
האם היו מכירות?
כמה לקוחות חדשים נוספו?
האם הייתה תנועה חדשה באתר?
האם הצטרפו מנויים חדשים לניוזלטר?
מה הן תוצאות הקידום הממומן?
האם מספר העוקבים ברשת עלה?
מההיו ההוצאות החודשיות?
האם היה לי רווח חודשי או הפסד חודשי?

אל תשכחו לכתוב את המספרים ולבדוק האם הם ענו על המטרות והיעדים.
מה עבד ומה לא?
בהתבסס על תוצאות אלו, ציינו לעצמכם במה תרצו להתמקד בחודש הבא.

נכון, זה לא תמיד החלק המהנה בשיווק, אבל זה בהחלט ייתן לכם הרבה מידע בכדי לקבל את ההחלטות הבאות בעסק שלכם.

שיווק בראש העין