על תוכן ואסטרטגיות הפצה – RoshBiz – פורטל עסקים בראש העין
תפריט

על תוכן ואסטרטגיות הפצה

כדי לבנות מותג, צריך אורך רוח ותוכן איכותי. שיווק תוכן אינו דורש מאמץ (לרוב), אך הוא דורש אסטרטגיית הפצה. הוא מביא תנועה והוא חשוב לקידום האורגני שלנו. במאמר הזה אציין מספר כלי הפצה שונים, שניתן באמצעותם "לבנות מותג" ע"י תוכן מבלי ללכת רחוק ובלי הרבה השקעה.


בלוג
בלוג אישי. הוא חינמי, נהדר למי שאוהב לכתוב ופותח כמות אינסופית של הזדמנויות עבור העסק שלך.
בלוג אישי יוצר אינטראקציה מצוינת עם העוקבים שלך, בעיקר אחרי שכבר הבנת מי הם ומה הם רוצים לשמוע ממך. בלוג עסקי שנותן ערך לקהל שלו יבנה חשיפה, יניב תוצאות מצוינות מבחינת החזר השקעה ואפילו יכול להוות מקור להכנסה נוספת.
לפניכם 3 סיבות לכתיבת בלוג:
1. מייצר קהילה ובונה מוניטין
2. מצוין לקידום אתרים (SEO )
3. יכול להפוך אתכם לאוטוריטה בתחומכם

מדיה חברתית
אי אפשר לדבר על שיווק תוכן מבלי לגעת במדיה החברתית. לאחר שתדעו להעריך מי קהל היעד שלכם, תוכלו לבנות קהל ייחודי לכל פלטפורמה ולשתף את הפוסטים שלכם בהתאמה.
אל תשכחו שהעוקבים שלנו בפייסבוק הם לאו דווקא אותם העוקבים שיש לנו באינסטגרם. יכול להיות שמדובר על שני קהלים שונים ולכן מומלץ:
1. לא לוותר על אף אחד מהקהלים.
2. לספק תוכן מותאם לכל פלטפורמה.
ככל שתרחיבו את רשת ההפצה שלכם, תיצרו יותר חשיפה ותיצרו יותר הזדמנויות..

תמונות ואינפוגרפיקה
לא משנה אם אתם מציעים שירות או מוצר או כמה אתם מקצועיים בתחום שלכם. תמונות ואינפוגרפיקה מושקעות, מדברות ללקוח הפוטנציאלי, גורמות לו לעצור על הדף שלכם ולהעיף בו מבט נוסף.
באמצעות כלים פשוטים, ניתן לעשות זאת גם לבד ואין צורך לשכור מעצב גרפי עבור כל פוסט שאתם מפרסמים.

ניוזלטר
ניוזלטר היא פלטפורמה מצוינת לאסוף מידע מלקוחות פוטנציאליים ולהגיע ישירות לתיבת המייל שלהם בזמן שתבחרו. אמנם, בשל הצפת מידע במיילים, אחוזי הפתיחה לא תמיד פועלים לטובתנו, אבל שיווק באמצעות ניוזלטר הוא בטוח יותר, מאחר והלקוח נרשם ביוזמתו לרשימת התפוצה שלכם. רק אל תשכחו, כדי לבנות מערכת יחסים טובה עם הקהל שלך יש לספק להם ערך, וכמובן, לא לשכוח לפנות אליהם (לפעמים) גם באופן שיווקי.

סרטוני וידאו
אם אתם אוהבים את המצלמה, סרטוני וידאו זו אסטרטגיית שיווק מעולה שגורמת לקהל להתחבר אליכם באופן מקרב יותר. אל תשכחו שיש אנשים שלא מתחברים לקריאה, אלא אוהבים לצפות ולהקשיב. הם רוצים לשמוע את הקול שלכם ולראות אתכם בפעולה, ולכן, סרטוני וידאו עושים את עבודת השיווק באופן נהדר.
שתפו את הסרטונים שלכם בכל המדיות האפשריות.

מדריכים חינמיים
אחת מאסטרטגיות השיווק הטובות היא שימוש במדריכים חינמיים. מדובר באסטרטגייה שהיא WIN WIN. הלקוח הפוטנציאלי שלכם יקבל בחינם תוכן בעל ערך רלוונטי עבורו, ואילו אתם תקבלו רשימת מיילים שיעזרו לכם למנף את רשימת התפוצה שלכם (לניוזלטר או לבלוג לדוגמה) ואף יגדילו את נפח המכירות שלכם.
ניתן לעשות זאת באמצעות יצירת דף נחיתה שיופץ באתר, בבלוג או במדיה החברתית.

שיתופי פעולה
מכירים מישהו שיכול לספק ערך לקהל שלכם? צרו שת"פים מועילים ותספקו לקהל שלכם נקודת מבט אחרת. ניתן לעשות זאת באמצעות תוכן כתוב או סרטון. לכתוב על זה בבלוג או במדיה הדיגיטלית. אפשרות נוספת היא לראיין מישהו שהשתמש במוצר או בשירות שלכם ולתת לו "לעוף" עליכם.

סטוריז
stories במדיה החברתית (סיפורי אינסטגרם, סיפורי פייסבוק ואפילו סיפורי YouTube ) מהווים הצצה (צהובה?) לחיים שלכם ולא רק בעסק.
מדובר בסרטונים קצרים מאוד שמהווים פלטפורמה נהדרת במדיה החברתית. ניתן לשתף קטעי וידאו קצרים או תמונות במנות קטנות.

פינטרסט
פינטרסט היא לא עוד רשת חברתית, היא מנוע חיפוש חזותי והיא מהווה פלטפורמה שיוצרת תנועה נהדרת מכל העולם ישירות לאתר שלכם. מדובר בפלטפורמת שיווק קלה לשימוש, בה תוכלו לשתף, באמצעות תמונה ותוכן מוצרים, מאמרים, קטעי וידאו, מדריכים חינמיים ועוד שקשורים למותג שלכם.


חשוב לזכור, שלפעמים הלקוח הפוטנציאלי יראה אותנו בפייסבוק, לפעמים הוא יקבל ניוזלטר או אפילו ישתתף בהרצאה שלנו, אבל לפעמים הוא לא יראה אותנו בכלל. הוא לא יראה את מודעת הפייסבוק ואפילו לא יפתח את המייל שלנו. לכן על מנת להיות בתודעה שלו, יש צורך להקיף אותו בתוכן רלוונטי, בהרבה מאוד ערך ובכמה שיותר נקודות הפצה.

שילוב בין ערוצי ההפצה יוצר נוכחות מקיפה ומעניינת סביב לקוחותיו של העסק. וכשידברו עלינו, יקנו.

בניית אתרים בראש העין, כתיבת תוכן, עיצוב גרפי בראש העין, מיתוג בראש העין